مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

واقعیات تاریخی در قالب آثار هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان بیان شود

سرهنگ رشیدی گفت: اگر ما واقعیات تاریخی را  در قالب آثار ادبی و هنری برای فرزندان این مرز و بوم بیان نکنیم، دشمن با تحریف آنها را برای کودکان و نوجوانان معصوم باز گو می‌کند.
کد خبر: ۶۶۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ - 25April 2024

واقعیات تاریخی  در قالب آثار هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان بیان شودبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز( پنج‌شنبه) در دیدار با «رضا داوری» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  ضمن تبریک انتصاب وی به این مسئولیت، اظهار داشت: این مسئولیت‌ها فرصت امتحان و آزمایش برای مسئولان است.

وی به اهمیت و ضرورت  تولید برنامه‌های متنوع ویژه کودکان و نوجوانان، اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهان شناخته شده است و اکنون پس از گذشت  بیش از 4 دهه از پیروزی این انقلاب، حتی دشمنان نیز به عظمت آن اذعان دارند.

رشیدی با اشاره به عملیات «وعده صادق»، افزود: نوع برداشت جهانیان از قدرت جمهوری اسلامی ایران، حاصل زحمت و کار جهادی  و به برکت خون شهدا است. بنابراین ادامه دادن راه شهدا وظیفه همۀ ما است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظیفه خطیری در قبال  آشنا نمودن کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت دارد و از مراکز فرهنگی تاثیر گذار در ایجاد روحیۀ مقاومت در بین دانش آموزان است.

وی با اشاره به افتخارات کشور ایران در طی تاریخ و حماسه آفرینی‌های این ملت،  یادآور شد: حوادث تاریخی بایستی در قالب آثار هنری و ادبی با کیفیت و با زبان کودکانه برای  کودکان بیان شود.

رشیدی به خلاها و مشکلات در زمینه  کار برای کودکان و نوجوانان  پرداخت و ادامه داد:  اگر ما واقعیات تاریخی را برای فرزندان این مرز و بوم بیان نکنیم، دشمن با تحریف آنها را برای کودکان و نوجوانان معصوم باز گو می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان سالیانه برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری اجرا می‌کند که بخشی از این برنامه‌ها مختص کودکان و  نوجوانان است. در سال گذشته کارگاههای نویسندگی ویژه این گروه سنی برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

رشیدی به اهمیت وحدت رویه و همگرایی بین دستگاه‌ها و ادارات در تولید و اجرای برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان آمادگی انجام امور مشترک با سایر  ادارات به‌ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارد.

در ادامه این دیدار «رضا داوری» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برنامه‌های این اداره در سه بخش ادبی، فرهنگی و هنری و در قالب 62 فعالیت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و وجوانان با نگاه تربیتی انجام می‌شود، به برخی  از تولیدات و برنامه های این  اداره  برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد:  تاثیر کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان بر رشد شخصیتی و تربیتی، شرکت کنندگان در دوره های مختلف آموزشی و تربیتی کاملا مشهود است.

داوری  نیز به وحدت و هفکری و همگرایی بین ادارات و دستگاههای مختلف تاکید کرد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و وجوانان آمادگی  همکاری و مشارکت در برنامه های حوزه ایثار و شهادت با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار